نبود تخصیص آب؛ کشاورزان قزوین از هرگونه کشت تابستانه خودداری کنند

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نبود تخصیص آب در تابستان برای شبکه آبیاری دشت قزوین نیازمند اهتمام کشاورزان به خودداری از هرگونه کشت تابستانه است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به فقدان تخصیص آب در شبکه آبیاری دشت قزوین برای فصل تابستان کشاورزان از هرگونه کشت سبزی، صیفی جات و ذرت خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هرگونه کشت تابستانه با توجه به فقدان تخصیص آب منجر به ضرر و زیان کشاورزان شده و از نظر اقتصادی برای آنان خسارت بار خواهد بود.

راه انجام به کاهش میزان نزولات آسمانی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: برآوردهای سازمان هواشناسی نشان داده که میزان بارش و نزولات آسمانی در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است و این موضوع سبب شده تا آب کافی برای شبکه آبیاری دشت قزوین وجود نداشته باشد.

این مسئول بر رعایت الگوی کشت در دشت قزوین تاکید کرد و گفت: کشاورزان استان قزوین باید بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و طبق الگوی کشت رفتار کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: رعایت الگوی کشت در دشت قزوین علاوه بر ثبات تولید به افزایش توان اقتصادی بهره برداران منجر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *