رتبه ۳ کشوری آذربایجان شرقی در تولید علوفه یونجه و بادام / 9 رقم پرمحصول و سازگار معرفی شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته 9 رقم پرمحصول و سازگار با بسیاری از اقلیم‌های کشور یونجه، زردآلو وتوسط محققان مرکز معرفی شده است، گفت: استان آذربایجان شرقی در تولید علوفه یونجه و بادام رتبه ۳ کشوری دارد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، احمد بایبوردی رئیس مرکز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اصلی تولید یونجه، بادام و زردآلو است، بیان کرد: این استان در تولید علوفه یونجه رتبه ۳ کشوری، تولید زردآلو رتبه ۵ کشوری و در تولید بادام رتبه ۳ کشوری را دارد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ این مرکز موفق به معرفی یک رقم جدید یونجه بنام نفیس شده است که حاصل تلاش چندین ساله محققان بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز است. همچنین8 رقم جدید زردآلو به نام های آتا، آذر، مجلسی، نیکا و زرین، شانلی، جلیل و پارسی در سال ۱۴۰۲ به عرصه کشاورزی کشور معرفی شده است که حاصل ۲۵ سال تلاش پژوهشگران ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند این مرکز است.

بایبوردی گفت: این ارقام پرمحصول، بازارپسند و سازگار با اقلیم‌های کشور هستند. باتوجه‌به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقده با تولیدکنندگان نهال و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، امید است در کوتاه زمانی شاهد درخشش این ارقام در اقصا نقاط کشور باشیم.