مسائل و مشکلات اتاق اصناف کشاورزی شهرستانهای آذربایجان شرقی بررسی شد

پایگاه خبری DA1news: جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات اتاق اصناف کشاورزی شهرستانها در تبریز برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه که با حضور مدیران اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستانها، مدیرتعاون روستایی و مسئول امورتشکلهای کشاورزی استان و رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان در محل تعاون روستایی استان برگزار شد گفت: حسابرسی و شفافیت مالی یکی از اموری است که استان در طول سنوات گذشته پیگیری و به انجام رسانده است و امسال نیز حسابرسی 1401 درحال انجام بوده که لازم است پس از ارائه گزارش حسابرسی برای تصویب ترازنامه سال گذشته و پیش بینی بودجه سال آینده به کمیسیون نظارت شهرستان ارسال شود.
هادی فرجی آزاد در خصوص انتخاب کارشناسان کشاورزی برای سامانه سبک گفت: کارشناسان سامانه به واقع نمایندگان اتاق و اتحادیه برای حضور در سرمزرعه، باغ و دامداری و کارگاه کشاورزی برای صحت سنجی اطلاعات و بارگزاری اطلاعات فنی و نقشه کارگاه متقاضی پروانه کسب هستند و می بایست از لحاظ تخصصی و حسن انجام کار مورد تایید هیئت مدیره قرارگیرند.
وی گفت: مشکلات مربوط به تعرفه برق کشاورزی و تامین اجتماعی و اعتبار پروانه های کسب بزودی با اتصال سامانه سبک به درگاه ملی صدور مجوزها رفع خواهد شد و جایگاه پروانه های کسب کشاورزی بالاتر از پروانه فعالیت که قبلا صادر می شد خواهد بود. مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به توان بالا و قدرت چانه زنی تشکلهای کشاورزی به ویژه اتاق اصناف کشاورزی در زمینه های مختلف تولید، قیمت گذاری، بازاررسانی و بازار سازی گفت: اتاقهای اصناف کشاورزی باید با تامین منافع اعضا و تولید کنندگان با قدرت بیشتر و صدای بلندتری از منافع آنها در جامعه و کشور دفاع کنند.
اکبر رنجگران گفت: عدم دسترسی مدیران تعاون روستایی و ناظرین اتاق های اصناف کشاورزی یکی از نقاط ضعف سیستم صدور و تمدید پروانه کسب کشاورزی است که باید این مشکل سریعاً رفع شود.
مدیر تعاون روستایی استان تاکید کرد: ما طبق قانون موظف به تشکیل اتحادیه ها و اتاقهای اصناف کشاورزی در شهرستانها هستیم و این کار با هماهنگی و همکاری اتاقهای اصناف کشاورزی در شهرستانها و استان بزودی امکان پذیر خواهدشد.
در پایان هریک از مدیران اجرایی شهرستانها به طرح دیدگاهها و نظرات خود و مشکلات اتاق اصناف کشاورزی و کشاورزی منطقه خود پرداختند.