شبکه آبیاری دشت قزوین ۲۲ فروردین ماه آبگیری می‌شود

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین ۲۲ فروردین ماه سال جاری از کانال سد طالقان ابگیری می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام روز یکشنبه در نشست مشترک با تعاونی آب بران دشت قزوین افزود: این آبگیری در ابتدا سه متر مکعب بر ثانیه خواهد بود و در روزهای آتی به ۱۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۳۱حلقه چاه تلفیقی نیز برای شبکه آبیاری دشت قزوین آماده بهره‌برداری است که لازم است مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

راه انجام با بیان اینکه آخر این هفته دشت قزوین با بارندگی همراه است، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی پایان هفته جاری دشت قزوین با ۱۰ میلی متر بارندگی در برخی نقاط همراه خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: با وجود بارندگی‌های اخیر در زمستان ۱۴۰۱ کشاورزان و بهره برداران باید در هدایت و بهره وری آب دقت کنند.

راه انجام خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود بارندگی و ریزش نزولات آسمانی در دشت قزوین اما همچنان با کمبود منابع آبی روبرو هستیم که این مهم لازمه توجه به رعایت الگوی کشت است.

گفتنی است، شبکه‌ آبیاری‌ دشت‌ قزوین‌ با وسعتی‌ معادل‌ ۸۰ هزار هکتار ناخالص‌ بصورت‌ نواری‌است‌ به‌ طول‌ ۹۴ کیلومتر که‌ از محدوده‌ زیاران‌ شروع‌ شده‌ و به‌ اراضی‌ کهک‌ تاکستان منتهی‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *