۷۰ درصد برنامه خرید و ذخیره سازی گندم در قزوین محقق شده است

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۷۰ درصد برنامه خرید و ذخیره سازی گندم برای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان تحقق معادل خرید ۱۴۰ هزار تن گندم و ذخیره سازی آن در سیلوهای استان است.

وی با بیان اینکه برداشت و ذخیره سازی گندم تا پایان مردادماه سال جاری ادامه دارد، گفت: بر اساس برنامه استان در خصوص خرید کیفی گندم امسال نسبت به یک دهه گذشته خرید این محصول بر اساس شاخص‌های گلوتن، سن زدگی و پاکی بذر با کیفیت بالاتری خریداری و ذخیره سازی شده است.

راه انجام تصریح کرد: پیش بینی تولید گندم در استان قزوین ۲۱۰ هزار تن بوده که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی امید داریم تا این رقم محقق شود.

این مسئول در خصوص پرداخت پول به گندمکاران اظهار داشت : از ابتدای خرید و ذخیره سازی گندم یک هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به گندمکاران استان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به ۲۲ مرکز خرید گندم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: گنجایش ذخیره سازی سیلوهای گندم در این استان ۳۵۰ هزار تن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *