مصطفی آقایی: تنوع زیستی به معنی همه اشکال حیات است

پایگاه خبری Da1news: دکتر مصطفی آقایی رئیس مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی با اشاره تاریخچه شکل گیری کنوانسیون تنوع زیستی کشورهای عضو سازمان ملل متحد شعار روز جهانی تنوع زیستی 2023 را اعلام داشت: شعار روز جهانی تنوع زیستی 1 خرداد برابر با 22 می ” توافق تا عمل: بازسازی تنوع زیستی” است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، دکتر مصطفی آقایی رئیس مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی نیز به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی عنوان کرد: تنوع زیستی به معنی همه اشکال حیات است که امنیت غذایی و توسعه پایدار را به دنبال دارد، جلوگیری از بیماری‌های نوظهور، اثرات مخرب، سلامت و رفاه انسان و ایمنی و تولیدات کشاورزی در پی حفاظت از این منابع ارزشمند است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹۶ کشور جهان از جمله ایران با هدف اگاهی از مسائل تنوع زیستی عضو کنوانسیون تنوع زیستی هستند.

رئیس مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در راستای حفظ تنوع زیستی وضع قوانین مهم در این حوزه است که در سال ۹۷ اجرایی شده اما اجرایی شدن بندهای مصوب آن نیاز به عزم جدی دارد.

دکتر آقایی گفت: حفظ تنوع زیستی با بیان مشکلات و رهنمودهای اساتید و سایر صاحب نظران محقق می‌شود همچنین نیاز است در تصمیم‌گیری مسئولان در برنامه هفتم توسعه به این موضوع توجه ویژه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *