عباس مویدی: سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان به حدود ۸۵۰ هکتار رسیده است

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای این استان به ۱۸۰ هزار تُن رسیده است، گفت: ۳۵۰ هکتار گلخانه جدید از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان احداث و به سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان اضافه شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news، عباس مویدی افزود: سطح زیرکشت گلخانه‌های استان هرمزگان تا پایان سال ۱۴۰۰ یعنی تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۵۰۰ هکتار بود که با حمایت‌های وزارت جهادکشاورزی و همت استاندار این میزان اکنون به حدود ۸۵۰ هکتار رسیده است.

وی ابزار کرد: میزان تولیدات محصولات گلخانه ای نیز تا قبل از دولت سیزدهم در هرمزگان ۱۰۵ هزار تُن در سال بود که با افزودن ۷۵ هزار تُن محصول به ۱۸۰ هزار تن یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: هم‌اکنون هشت‌هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای گلخانه‌ای هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که پیش از دولت سیزدهم این تعداد پنج‌هزار نفر بوده است.

میزان تولیدات محصولات گلخانه ای نیز تا قبل از دولت سیزدهم در هرمزگان ۱۰۵ هزار تن در سال بود که با افزودن ۷۵ هزار تن محصول به ۱۸۰ هزار تن یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

مویدی یادآورشد: افزایش بهره‌ وری در بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم و از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است.

صادرات سالانه ۱۲۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای از هرمزگان

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: میزان صادرات محصولات گلخانه ای تا قبل از دولت سیزدهم ۷۰ هزار تن در سال بود اما اکنون سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن محصولات گلخانه ای از این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

مویدی گفت: محصولات صادراتی گلخانه ای هرمزگان شامل انواع فلفل دلمه ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان است که بارگیری این محصولات بیشتر به مقصد کشورهای اوراسیا، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه است.

وی یادآورشد: شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای در استان هرمزگان است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *