استاندار هرمزگان: اقتصاد جامعه عشایری استان هرمزگان فعال شود

پایگاه خبری Da1news: استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم فعال‌سازی اقتصاد عشایری گفت: لازم است موتورهای اقتصادی کوچک مقیاس برای جامعه عشایری تعریف شود و با ظرفیت‌های موجود به توانمندسازی این جامعه بپردازیم‌.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، مهدی دوستی در نشست شورای عشایر استان ضمن تقدیر از مجموعه جهاد کشاورزی به موجب حمایت های صورت گرفته از جامعه عشایر استان اظهار داشت: لازم است مسائل حوزه عشایر با اولویت‌بندی در سه سطح مشخص و برای حل هر کدام از آن‌ها نیز متولیانی تعیین شود.

وی با بیان اینکه باید سازوکارها منطبق بر واقعیت باشد، گفت: در منابع و اعتبارات باتوجه به اینکه جامعه هدف، جامعه‌ای محدود است، حاضر به همکاری هستیم اما مسائل جامعه عشایری مبهم بوده و باید به درستی طرح و تبیین شوند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: لازم است لیست تمام تولیدات جامعه عشایری استان مشخص و سازوکاری ایجاد شود تا نیازها و پیش‌نیازها برای توسعه و بازاریابی محصولات رفع شود.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: عشایر منبع دیانت و غیرت هستند و به طور قطع برای حفظ و پاسداشت این منابع غنی باید به سراغ عشایر برویم.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست، ضمن تشریح وضعیت و خدمات ارائه شده به جامعه عشایر استان هرمزگان، در دولت سیزدهم اظهار داشت: علیرغم حمایت های انجام شده از عشایر استان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان محصولات دامی در قالب تسهیلات ارزان در سنوات اخیر، تلاش داریم تا از محل تبصره ۱۸ تسهیلات حمایتی به تولیدکنندگان این بخش پرداخت نماییم.

وی همچنین بر احصای نقاط مختلف برای مراتع و شناسایی اراضی موات تاکید کرد و گفت: اسکان عشایر منطقه کوهشاه احمدی و احداث مدرسه جهت استفاده عشایر از اقدامات بی نظیر انجام شده در قالب آئین نامه اسکان عشایر استان صورت گرفته است.

مدیر امور عشایری سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در ادامه این نشست گفت: ۳۵۰۰ خانوار عشایر با جمعیت ۱۵ هزار نفر در این استان مشغول فعالیت هستند.

ارسلان حیدری بیان کرد: جمعیت دام عشایر این استان نیز ۵۰۰ هزار را در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی هستند و سالانه سه هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *