دکتر اسکندری: ارزش محصولات تولیدی کشاورزی استان ۶۰ هزار میلیارد تومان است

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده ارزش محصولات تولیدی کشاورزی استان در سال زراعی جاری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news، پیمان اسکندری روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و هم افزایی مباحث امور اراضی کشاورزی استان که با حضور رئیس کل دادگستری استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: از مجموع ارزش محصولات کشاورزی استان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به گندم است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر ۲۱۷ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان خریداری شده است، افزود: با پرداخت بهای خرید تضمینی گندم دیگر حوزه های اقتصادی استان هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امنیت غذایی را از اولویت های مهم کشور خواند و ادامه داد: کردستان با توجه به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی دارد مورد توجه ویژه برنامه ریزان کشور در راستای تامین امنیت غذایی است.

اسکندری یادآور شد: سال گذشته ظرفیت سردخانه ای و انباری استان ۲ برابر سال های ماقبل آن شد به گونه ای که ظرفیت سردخانه ای از ۳۵ هزار تن به ۷۵ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های کشاورزی استان پایین بودن سطح اراضی آبی است، گفت: ۱۶ هزار هکتار از اراضی پاباب رودخانه های مرزی جزو طرح های مهم استان است که در هفته دولت امسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن در شهرستان مریوان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: زمین در استان از کالایی تولیدی به سرمایه ای تبدیل شده و همین مشکلاتی را برای حوزه کشاورزی ایجاد کرده است.

اسکندری صدور اسناد و رفع تداخلات اراضی کشاورزی را از جمله مطالبات کشاورزان استان خواند و افزود: برای برنامه ریزی و بازاریابی محصولات کشاورزی نیاز به بانک اطلاعاتی داریم که با صدور اسناد می توانیم به این مهم دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *