جمع آوری سموم تاریخ گذشته در خراسان رضوی

پایگاه خبری DA1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۶.۵ تن سموم تاریخ گذشته طی ۱۰ سال گذشته در این استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این سموم تاریخ گذشته در پی نظارت بر عرضه سموم کشاورزی و از محل فروشگاه‌های غیرمجاز عرضه سم و کود شیمیایی در خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه سموم تاریخ مصرف گذشته پس از جمع آوری به منظور ارسال به کارخانه‌های متولی جهت معدوم سازی در انبار‌ها نگهداری می‌شود، افزود: تا کنون طی دو مرحله امحاء به میزان ۱۰ تن سموم جمع آوری شده در استان خراسان رضوی معدوم شده است.

حلاج نیا بیان کرد: با توجه به ضرورت انتقال سموم جهت معدوم‌سازی به یکی از چهار کارخانه متولی در کشور که تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است، نیازمند اعتبار در این خصوص هستیم که هر سال بخشی از اعتبار در این زمینه تامین می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر کشاورزان در استفاده از سموم موارد مشاوره و هدایت‌های کارشناسان را رعایت می‌کنند و همین امر می‌تواند موجب جلوگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده بی رویه سموم در محصولات کشاورزی شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۲۰ فروشگاه مجاز فروش سم در سطح خراسان رضوی فعال هستند که همه آن‌ها دارای پروانه و مسوول فنی هستند.فروش سم به کشاورزان باید با تجویز و حضور مسوول فنی و کارشناس مطلع در این زمینه باشد، ضمن اینکه اطلاعات کشاورز و میزان و علت تجویز سم نیز باید ثبت شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *