در روستاهای خراسان شمالی نصب شد؛ ۲۷ هزار پلاک بیمه‌ای 

پایگاه خبری DA1news: مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۲۷ هزار پلاک بیمه‌ای در منازل روستایی این استان نصب شد و فرد از تمامی شرایط بیمه ای خود مطلع می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمدرضا بیدی اظهار کرد: طرح نشان بیمه ای توسط این صندوق برای نخستین بار در کشور به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرا شد که با بازخورد مثبت به صورت کشوری نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۷ هزار نفر از روستاییان خراسان شمالی زیر پوشش این صندوق هستند افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح برای تمامی بیمه شدگان نشان بیمه ای تهیه خواهد شد تا تمامی گروه های هدف از مزایای این طرح بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ۲ سال اخیر برخی از بیمه شده ها به دلیل فراموش کردن موعد پرداخت حق بیمه خود از صندوق ریزش داشته ایم که یکی از اهداف اصلی این نشان یادآوری زمان پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان است.

وی فرهنگ سازی بیمه روستایی و عشایری در بین جامعه هدف را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: در این پلاک ها علاوه بر شماره و نشان بیمه ای هر فرد، دوره تمدید بیمه ای نیز درج شده است تا بیمه شدگان در زمان تعیین شده و بدون وقفه نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

بیدی اضافه کرد: اگر بیمه شدگان نسبت به تمدید بیمه در زمان موعد خود اقدام نکنند به ازای هر یک ماه، سه برابر حق بیمه را باید پرداخت کنند که این امر هزینه زیادی به آنان تحمیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بارکدی بر روی این پلاک وجود دارد که بیمه شدگان می توانند از طریق آن وارد سامانه صندوق شوند و علاوه بر مشاهده سوابق بیمه ای، نسبت به واریزی حق بیمه اقدام کنند.

وی گفت: همچنین شماره بیمه، مخصوص هر بیمه شده است که بر روی این نشان درج و بیمه شده با شماره خود می تواند تمام اطلاعات را در سامانه دریافت کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی افزود: علاوه بر مزیت های طرح نشان برای بیمه شدگان این مهم در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به فرهنگ سازی کمک خواهد کرد و همچنین مسوولان و مدیران محلی، استانی و حتی کشوری در زمان بازدید متوجه ضریب پوشش بیمه ای هر روستا و منطقه می شوند.

وی با بیان اینکه این نشان همچون کارت بیمه ای عمل می کند خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اجرای این طرح تاخیر در پرداخت حق بیمه به حداقل برسد و بیمه شدگان به موقع پرداختی داشته باشند و در نهایت از مزایای صندوق بهر مند شوند.

بیدی گفت: این نشان ها برای بیمه شدگان فعال تهیه شده است و اینک برای بیمه شدگان غیر فعال نیز آماده کرده ایم که به محض اولین پرداختی در منازل آنان نیز نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین بارکدی بر روی این پلاک وجود دارد که بیمه شدگان می توانند از طریق آن وارد سامانه صندوق شوند و نسبت به واریزی حق بیمه اقدام کنند.

بیدی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری در ۹ ماه سال جاری زیر پوشش این صندوق رفتند و این استان در جذب سهمیه تعیین شده سوم کشوری شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اولویت صندوق در سال جاری علاوه بر جذب بیمه شدگان جدید بحث تمدیدها است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت تا بیمه شدگان تمدید شوند.

وی ضریب پوشش بیمه ای استان را حدود ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: اینک ۷۶ هزار و ۷۲۴ نفر از جمعیت مشمول خود را بیمه کرده اند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.