ستاد گیاهپزشکی استان مازندران با حضور رنجبر اقدم برگزار شد

پایگاه خبریِ DA1news: ستاد گیاهپزشکی استان مازندران باحضور رنجبر اقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، معاون بهبود تولیدات گیاهی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر حفظ نباتات و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و محققان و مسوولان مراکز تحقیقاتی استان در مجموعه مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز محمودآباد برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی  DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد گیاهپزشکی مازندران که باحضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور در محمودآباد برگزار شد، گفت: ایمنی غذا و سلامت محصول به اندازه امنیت غذایی مهم است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها باید در تولید محصول سالم در کنار جهاد کشاورزی باشند چراکه از هزینه درمان می‌کاهد و با هزینه کمتری می‌توان محصول سالم تولید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه به حلقه اول سلامت غذا باید توجه بیشتری شود و از ایجاد هزینه برای تولید محصول کم کرد، خواستار به حداقل رساندن مصرف سموم برای تولید محصول شد.

وی افزود: کارهایی که برای تولید محصول سالم در استان انجام شد کافی نیست چون مازندران استان تامین کننده غذای کشور است و به همین مقدار نیاز دارد از اعتبارات ملی برخوردار شود.

عنایتی کلیجی گفت: برای کنترل عوامل خسارتزا می‌توانیم از عوامل طبیعی بیشتری استفاده کنیم و سطح پوشش خدمات را افزایش دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: بهره‌گیری کامل از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند در پیشبرد اهداف کمک کننده باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عوامل خسارتزای جدیدی به عوامل خسارتزای استان اضافه شده که کار را برای تولید محصول با مشکل مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: مگس میوه به آفت عمومی تبدیل شده و هرساله شاهد حضور این آفت در استان هستیم.

عنایتی کلیجی به حمایت و پشتیبانی از عرضه و فروش محصول سالم اشاره کرد و گفت: اگر بازار مناسب برای عرضه محصول سالم وجود داشته باشد انگیزه برای تولیدکنندگان این محصولات افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *