رئیس تات عنوان کرد؛ معرفی طرح‌های اولویت‌دار بخش كشاورزی با مشاركت مردمی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دیدار با رؤسای مؤسسات و مراکز تابعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: دخیل کردن مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های ملی و استانی دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقای سازمان تات در سال جاری است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی با تأکید بر اجرای فعالیت‌های اولویت‌دار و سازماندهی کل ظرفیت‌های مؤسسات و مراکز این سازمان خاطرنشان کرد: در راستای احصاکردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی لازم است مدیران مؤسسات، پژوهشکده، پژوهشگاه، مراکز ملی و استانی یک یا دو طرح اولویت‌دار خود را که منجر به حل چالش‌های بخش کشاورزی کشور است تا پایان فروردین‌ماه معرفی و برای اجرا در سال نهایی کنند.

وی گفت: با عملیاتی‌شدن این طرح‌ها تا پایان سال بیش از ۵۰ پروژه ملی در راستای جهش تولید با مشارکت مردمی توسط محققین سازمان تات اجرا خواهد شد.

سید مجتبی خیام نکویی انجام وظایف حاکمیتی را جدا از فعالیت‌های اولویت‌دار دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های اولویت‌داری که در شورهای راهبردی تصویب می‌شود باید منجر به حل مشکلات بخش کشاورزی باشد و در انتخاب این اولویت‌ها باید مشارکت مردم باتوجه‌به شعار سال مدنظر باشد.

رئیس سازمان تات؛ آموزش و ترویج را خط مقدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی دانست و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مؤسسه آموزش و ترویج در راستای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم باید در ۹۰ درصد محصولات راهبردی کشور به خودکفایی برسیم گفت: محققان سازمان تات باید نسخه عملی و کاربردی مثمرثمر در حل چالش‌های این بخش را دراسرع‌وقت ارائه دهند.

رئیس سازمان تات با بیان اینکه افزایش تولید با پشتوانه مردم عملیاتی می‌شود گفت: باید به جایگاهی برسیم که بهره‌برداران به نقش کلیدی سازمان تات در تولیدات بخش کشاورزی اذعان داشته باشند.

وی با تأکید بر پیگیری الگوی کشت و نقش‌آفرینی مراکز در اجرای آن خاطرنشان کرد: اگر هر سال ۵ درصد الگوی کشت اجرا شود ظرف کمتر از ۱۰ سال این الگو به اتمام می‌رسد و این در حالی است که هم اکنون ناترازی الگوی کشت کمتر از ۲۵ درصد است.

رئیس سازمان تات همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات نخبگانی اشاره کرد و گفت: در سال جاری حداقل ۱۰ نشست نخبگانی در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی در هر یک از مؤسسات و مراکز تابعه باید برگزار شود.

جهت دریافت لینک کانال ایتای DA1news  کلیک کنید