حسن عنایتی: مازندران جزو ۷ استان برتر کشور در افزایش خرید گندم

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: مازندران جزو ۷ استان برتر کشور در رشد خرید گندم قرار دارد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل  از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کمیته فنی گندم و دانه‌های روغنی اظهار کرد: در شرایط پایان برداشت گندم در مناطق بالادست استان هستیم.

وی با بیان اینکه تنش خشکی در فصل پاییز داشتیم که در برنامه ریزی کشت تاثیرگذار بود، ادامه داد: شرایط محیطی و تنشی در حوزه تولید می تواند در پایداری تولید اثرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امسال شرایط بهتری را در تولید گندم نسبت به سال قبل داشتیم.

عنایتی با تاکید بر اینکه کیفیت گندم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: علاوه بر عوامل محیطی، ارقام مناسب هم می تواند در کیفیت محصول گندم اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: بذر با کیفیت، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی استان یکی از حلقه های اثرگذار و مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مقرر شد مازندران امسال ۵۲ هزار هکتار از مزارع خود را به کشت قراردادی گندم اختصاص دهد.

این مسوول اضافه کرد: متاسفانه در مازندران بستر کشت را بخوبی آماده نمی کنیم و بستر کاشت و میزان بذر مصرفی مناسب نیست.

وی گفت: مبارزه با علف‌های هرز یکی دیگر از مشکلاتی است که در مزارع گندم مازندران مشاهده می شود.

عنایتی با بیان اینکه در حوزه آفت و بیماری باید خیلی توجه شود، ادامه داد: کوددهی مناسب در مبارزه با آفت و بیماری تاثیرگذار است و باید به موقع و در زمان مناسب انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نقش بخش تحقیقات در پایداری آینده تولید مهم است.

این مسوول با بیان اینکه باید کشت را به سمت مکانیزه کردن سوق دهیم چراکه این نوع کشت مزیت فراوانی در توسعه کشت و رشد تولید دارد، افزود: کشت مکانیزه کاهش هزینه و افزایش عملکرد را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: جو را باید به عنوان یک زراعت بومی بدانیم تا کشاورزان توجه بیشتری به کشت این محصول داشته باشند چراکه کشت جو می تواند به عنوان تکمیل کننده کشت پاییزه و تامین علوفه مورد توجه قرار گیرد‌.

عنایتی اظهار کرد: مازندران جزو ۷ استان برتر کشور در رشد خرید گندم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *