دکتر خیام نکویی : کاشت یک میلیارد نهال باید به یک نهضت فراگیر و ملی تبدیل شود

پایگاه خبری Da1news: دکتر سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در صد و یکمین سالگرد تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش با گرامی‌داشت ایام و اعیاد شعبانیه گفت: جنس آموزش و پرورش، جنس هدایت است، بنابراین بسیاری از تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع سیاستگذاری می‌تواند ریل‌گذاری برای هدایت جوانان و دانش‌آموزان باشد و از این حیث جایگاه والا و ارزشمندی دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، وی به نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال اشاره و خاطرنشان کرد: کاشت درخت تنها راه برای ترسیب کربن در دنیا است و برای ادامه حیات و سلامت مردم از جمله نسل جوان نیز ضروری است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: ایران جزو کشورهای تولید کننده کربن در دنیاست و امروز هرچقدر رو به جلو می‌رویم سلامت جامعه از نظر جسمی به مخاطره می‌افتد و میزان تولید گازهای گلخانه‌ای به‌گونه‌ای است که سلامت مردم را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین انجام طرح‌ کاشت یک میلیارد درخت در کشور لازم است.

خیام‌نکویی در ادامه با بیان این که اگر یک میلیارد نهال کاشته شود، تصویر ما از وضعیت ایران به کلی تغییر پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: در این راستا کاشت یک میلیارد نهال باید به یک نهضت فراگیر و ملی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی در جامعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *