رضا افلاطونی اعلام کرد: اتصال سامانه های حقوقی حوزه زمین ضروری است

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از معاونت حقوقی ریاست جمهوری تقاضا داریم کمک کند تا سامانه سحاب که سامانه حقوقی سازمان امور اراضی کشور است به سامانه ثنای قوه قضاییه متصل شود و تمام لوایح و شکایات به صورت مستقیم در سامانه ثنا ثبت شود تا دررسیدگی وتعیین تکلیف پرونده های حوزه زمین تسریع شود.
.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در این نشست که با حضور معاون امور برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاههای اجرایی ریاست جمهوری، مدیرکل امور حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر امور حقوقی و سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان به منظور بررسی سامانه‌های سازمان امور اراضی کشور برگزار شد،ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: حدود ۹۵ درصد از اراضی کشور درحوزه مسئولیتی وزارت جهاد کشاورزی وسازمان اموراراضی کشور است و از طرفی تقریباً تمام فعالیت‌های ما در این مجموعه مکان محور است و این امر می‌طلبد که اطلاعات دقیق اراضی کشور در اختیار ما باشد تابتوانیم حدنگاری اراضی کشور را ابه طور کامل انجام دهیم.
وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز حدنگاری اراضی به شکل سنتی امکان‌پذیر نیست، بنابراین به سمت سامانه‌ای کردن آن گام برداشتیم و در حال حاضر سازمان امور اراضی یکی از سازمان‌های پیشرو در بحث سامانه‌ای کردن فعالیت‌ها است.
وی اضافه کرد: همه اقدامات انجام شده در استان‌ها و شهرستان‌ها در سامانه ثبت می‌شود و همه آنها قابل رصد و پایش است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور بااشاره به محدودیت های نیروی انسانی و امکانات گفت:این امر موجب نمی‌شود فعالیت‌های حاکمیتی سازمان به تعویق بیفتد، بنابراین با سامانه‌ای کردن فعالیت‌ها و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سعی در انجام بهتر امور داریم.
رضاافلاطونی بیان کرد: موضوع نظارت بر واگذاری‌ها و بر تبصره یک و تبصره چهار و نظارت میدانی را به بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی واگذار کرده‌ایم.
وی افزود: در گذشته تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت سنتی و با خودروی گشت پایش می‌شد، و پس از راه‌اندازی سامانه ۱۳۱ این امر از طریق این سامانه انجام می‌شد، ولی اکنون با راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین این امر به صورت هوشمند انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از لحاظ صدور مجوز تمام کشور و از لحاظ پایش اراضی کشاورزی ۱۷ استان کشور تحت پوشش پنجره واحد مدیریت زمین است که پایش هوشمند در آن صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *