حمید عرب: استان سمنان جزو هفت استان برتر کشور در زمینه آموزش کارکنان

پایگاه خبری DA1news:  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش سرانه آموزشی کارکنان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید عرب اظهار داشت: موضوع آموزش در هر دستگاه دولتی یا غیردولتی از موضوعات اصلی برای افزایش راندمان کارکنان است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ابتدای دولت سیزدهم، با افزایش سرانه آموزشی کارکنان و مدیران و آموزش‌های تخصصی زمینه اثربخشی بیشتری از سوی کارکنان را فراهم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در ارزیابی صورت گرفته از سوی دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، جزو هفت استان برتر کشور در زمینه آموزش کارکنان در سال 1401 قرار گرفت در حالی که جایگاه این سازمان در میان دیگر استان‌های کشور در سالهای گذشته چندان مناسب نبود.

عرب افزود: امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با حمایت‌های دولت سیزدهم و همچنین تأکید استاندار سمنان بر این موضوع، بتوانیم این جایگاه را ارتقا داده و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در زمینه آموزش کارکنان به رتبه اول تا سوم کشور ارتقا پیدا کند و این مهم به عنوان یک اولویت به صورت جدی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم گفت: وضعیت نیروی انسانی در سازمان مناسب نیست و با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در این سازمان، کارکنان مجبورند با تخصص‌های خاص در چندین پست سازمانی به کارگیری شوند.

عرب با اشاره به دیگر برنامه‌های این معاونت از مهارت‌آموزی به عنوان شاخص و گامی مهم در جهت توسعه نام برد و گفت: نیروی انسانی متخصص و با مهارت، با ارزش‌ترین و مهم‌ترین منابع اقتصادی یک کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در جهان فرا صنعتی امروز همه کشورها تلاش می‌کنند با ارتقای دانش و مهارت نیروها و منابع انسانی به بهره‌‌وری بیشتر و توسعه دست یابند؛ گفت: در این راستا افزایش مهارت‌آموزی کارکنان به عنوان یک اولویت مهم پیگیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با ارتقا سطح مهارت‌آموزی همچنین راندمان کاری نیز افزایش پیدا می‌کند.