ثبت تجارب خبرگان سازمانی در راستای استمرار مدیریت دانش

پایگاه خبری DA1news: رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برگزاری جلسه ثبت تجارب خبرگان سازمانی در راستای استمرار مدیریت دانش در این سازمان خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، لیلا فرقدان احمدی افزود: این جلسه با دعوت از آقای ایاز برنو همکار بازنشسته و سرپرست سابق معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان و مدیر اسبق صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سازمان با حضور فرامرز افشانی مدیر فعلی صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سازمان، توسط گروه نوسازی و تحول اداری در راستای برنامه ها و سیاست های معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
وی ادامه داد: آقای برنو ۳۵ سال در پست های مدیریتی به خانواده جهاد کشاورزی و جامعه کشاورزی استان خدمت کرده است.
فرقدان احمدی اظهار کرد: خبرگان سازمان مرجعی ارزشمند از درس‌آموخته‌های سازمانی هستند که به راحتی با بازنشستگی یا هرگونه جدایی‌ از سازمان فراموش می‌شوند و سازمان هر ساله بخش عظیمی از سرمایه‌های دانشی خود را با خروج آن‌ها از دست می‌دهد. خبرگان سازمانی با شاخص‌هایی مانند سابقه کاری، مرجعیت تخصصی و مدیریتی و نیز همراهی در لحظات تاریخی سازمان متمایز می‌شوند. مستندسازی تجارب خبرگان تلاشی ساختار یافته برای شناسایی خبرگان و برترین درس‌آموخته‌های آن‌ها و سپس اجرای تکنیک‌هایی برای استخراج این بسته‌های دانشی و تدوین و بازنشر آن‌ها است.
وی ادامه داد: دستاورد مستندسازی تجارب خبرگان در مدیریت دانش که به عنوان مصاحبه استخراج دانش نیز شناخته می‌شود، بسته‌های ارزشمند دانش‌های پنهان سازمانی است که هر یک می‌تواند در آینده از تکرار یک اشتباه بزرگ جلوگیری کرده و یا زمینه‌ساز توسعه‌ باشد. در این راستا گروه نوسازی و تحول اداری در سایه حمایت های معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان این حرکت موفق را برای مدیران شاغل و بازنشسته سازمان آغاز کرده است که امید است همکاری لازم صورت گیرد تا بانک اطلاعات تجارب سازمانی تدوین و به کارکنان انتقال یابد.