مستندسازی، مسیر تحقق اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

پایگاه خبری Da1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مستند سازی از طرح کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی امری ضروری است و تهیه اسناد می‌تواند مسیر تحقق این فعالیت از نقطه شروع تا خاتمه آن را با تحلیل و ارزیابی مربوطه نمایان سازد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل  از وزارت جهاد کشاورزی، «عباسعلی نوبخت» در جلسه با مدیران منابع طبیعی سراسر کشور افزود: طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام جمعی و تیمی است و سازمان منابع طبیعی این اقدام را با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت انجام می‌دهد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید براستفاده از ظرفیت‌های جامعه دانش‌آموزی و دستگاه فرهنگ‌ساز صدا و سیما، از مدیران منابع طبیعی خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مدیران صدا و سیما در استان‌ها نشست برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک را با صدا و سیما و آموزش و پرورش به امضا برسانند.

نوبخت از استان‌ ها خواست اطلاعات موجود و مربوط به اقدامات سال ۱۴۰۱ درباره میزان تولید نهال، نوع نهال و این که این نهال‌ها در چه موقعیتی کاشته می‌شوند را مستند به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا اطلاعات و آماری که به مسوولان و افکار عمومی داده می‌شود از قطعیت و سندیت برخوردار باشد.

وی افزود: برش‌ های استانی مربوط به سال آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها تهیه و ارسال شده و مقرر شده در مجموع ۳۱۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ در استان‌ها تولید شود.

نوبخت گفت: مشارکت مردم بدون ایجاد انگیزه مفهوم پیدا نمی‌کند، از این رو استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی در این طرح به جهت اقتصادی بودن و توانمندسازی جوامع محلی و مردم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ریاست عباسعلی نوبخت برگزار شد، مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها گزارشی از روند کار و مراحل تجهیز و تولید نهال در نهالستان‌ها و همچنین میزان مشارکت‌پذیری بخش‌های خصوصی ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *