ترنم سبز زاینده‌رود؛ تلفیق علم، تجربه و تکنولوژی

پایگاه خبری DA1news: شرکت ترنم سبز زاینده‌رود، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تلفیق علم، تجربه و تکنولوژی به منظور ارائه خدمات به کشاورزان در جهت استفاده اصولی از منابع آب و خـاک، کاربرد بهینه سموم و گسترش روش‌های مبارزه بیولوژیک فراهم نموده است .

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شرکت ترنم سبز زاینده‌رود  با مدیریت مهندس مسعود جمالی فعالیت خود را از تاریخ 1391/10/01 فعالیت خود را به صورت تخصصی با هدف خدمت‌رسانی به کشاورزان و ایجاد ارتباط بین این قشر زحمت‌کش و متخصصان و دانش‌آموختگان حوزه کشاورزی در اصفهان آغاز نمود.

در این راستا کلینیک گیاه‌پزشکی و آزمایشگاه تجزیه آب، خاک، گیاه و کود با دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه مبتنی بر استاندارد ISO 17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، مجوز رسمی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و گواهینامه رسمی آنالیز کودهای شیمیایی و آلی از مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور و تجهیز با دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته خاکشناسی و گیاه‌پزشکی و نیز بکارگیری نیروهای دانش‌آموخته ممتاز (کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری) برترین دانشگاه‌های کشور در همان ابتدای فعالیت شرکت ترنم سبز زاینده‌رود با هدف استفاده صحیح از منابع آب و خاک کشور و کاربرد بهینه سموم و کود و ترویج مبارزه بیولوژیک شروع به کار کرد.

واحد فروش شرکت با نام مرکز تخصصی کشاورزی رویان با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب کشاورزی و گلچینی از محصولات با کیفیت خارجی و داخلی در زمینه کود، سم، بذر، ادوات و عوامل بیولوژیک آماده ارائه خدمات به صورت حضوری به فعالان بخش کشاورزی می‌باشد.

با توجه به اهمیت موضوع ارقام پرمحصول و مقاوم در کشاورزی، بخش بذر به کمک متخصصان و کارشناسان خبره راه‌اندازی شد که به معرفی و ارائه بذرهای مرغوب و پربازده دنیا می‌پردازد.

از مهم‌ترین خدمات شرکت ترنم سبز زاینده‌رود، راهنمایی و مشاوره در بخش برنامه غذایی و بیماری و آفات گیاهی بوده که توسط کارشناسان فنی با تجربه این شرکت به کشاورزان، باغ‌داران و گلخانه‌داران و حتی علاقه‌مندان به این حوزه ارائه می‌گردد.

واحد تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه (Research and development) طیف وسیعی از اقدامات و فعالیت‌­های شرکت­‌ها بمنظور نوآوری و معرفی محصولات و خدمات نوین را در بر می­‌گیرد. این واحد در اروپا با عنوان تحقیق و توسعه فناوری (RTD) نیز شناخته می‌شود (Research and Technological Development). بطور معمول هدف از این واحد معرفی و ورود محصولات و خدمات نوین به بازار و در راستای نیازهای مشتریان و سودآوری مجموعه است.

R&D برای شرکت‌ها به عنوان سکویی برای رشد و ترقی در آینده و حفظ ارتباط آن‌ها در بازار هدف در نظر گرفته می‌شود. واحد تحقیق و توسعه شامل صرف هزینه برای منابع تحقیقاتی و آزمایشی به منظور تولید محصولات جدید یا توسعه روش‌های جدید انجام کارها است. R&D هم­‌چنین از تقویت محصولات و بهبود فرآیندهای موجود نیز پشتیبانی می‌­کند. شرکت­‌ها در بخش­‌ها و صنایع مختلف از تحقیق و توسعه استفاده می­‌کنند.

واحد تحقیق و توسعه شرکت ترنم سبز زاینده‌­رود در سال 1400 و همزمان با گسترش فعالیت­‌های این شرکت در زمینه کشاورزی تأسیس شد. از جمله اهداف این واحد در تعامل با مصرف­‌کنندگان و عوامل توزیع می­‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بکارگیری دانش نوین و روز دنیا بمنظور معرفی محصولات

پاسخ به نیازها و خواسته­‌های مصرف­‌کنندگان و ارائه خدمات نوین

مشارکت قوی در ترویج دانش و یادگیری

تحقیقات در راستای بررسی عملکرد نهاده­‌های عرضه­‌شده توسط شرکت و توصیه بهترین محصولات با بالاترین عملکردها به بازار هدف

آنالیز دقیق وضعیت محصولات موجود و آنالیز دقیق کارآمدی برنامه­‌های تغذیه‌­ای جاری و کنترل آفات و بیماری­‌ها

شرکت ترنم سبز زاینده‌رود با هدف بهره‌گیری از دانش و فن‌آوری نوین علم کشاورزی در ارتقاء سطح کیفی خدمات به تلاشگران عرصه کشاورزی، فعالیت خود را از تاریخ 1391/10/01 آغاز نموده و در راستای نیل به این هدف اینک مفتخر است تا به معرفی مجهزترین آزمایشگاه‌های استان و حتی کشور بپردازد.