تلفیق تحقیقات، آموزش و ترویج در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان

پایگاه خبریDA1news: سیدداود میررحیمی از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: در این کنگره هفتم، تلفیق تحقیقات، آموزش و ترویج اتفاق می‌افتد و همچنین برای نخستین بار موضوع کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا برگزار خواهد شد.

سیدداود میررحیمی با بیان این موضوع که کارآفرینی یکی از بخش‌های مهم این کنگره بشمار می رود گفت: هدف از ارایه مقالات نیز این است که بحث اکوسیستم نوآوری در صنعت شیلات به گفتمان روز تبدیل شود.

میررحیمی با تاکید بر توسعه صنعت شیلات و افزایش بهره‌وری تولید اظهار داشت: در سند امنیت غذایی کشور که هفته گذشته امضا و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، توسعه صنعت شیلات و توسعه تحقیقات، ترویج و آموزش در این حوزه مطرح شده است.

وی اظهار داشت: با تلاش بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سعیدر حرکت در مسیر توسعه  بخش شیلات داریم.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) افزود: پیش‌بینی دست‌اندرکاران صنعت شیلات کشور در سال ۱۴۰۴، دال بر افزایش دوبرابری تولید آبزیان دارد که این امر نیاز به برنامه‌ریزی های گسترده دارد.

وی افزود: ایران از نظر ژئوپولتیک دریایی در موقعیت ارزشمندی در جهان قرار داشته و دارای ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی است که نشان دهنده قدرت ژئوپولتیک و قدرت سرزمینی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: دارا بودن سواحل گسترده ایران در شمال و جنوب، موجب اطمینان خاطر در تامین امنیت غذایی می‌کند.

میررحیمی با اشاره به تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آبزی در کشور گفت: این مقدار تولید حدود یک درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: متوسط سرانه مصرف آبزیان در کشور را ۱۳ کیلوگرم برای هر نفر در سال عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن متوسط سرانه مصرف آبزیان در کشور را ۱۳ کیلوگرم برای هر نفر، باید به متوسط جهانی بالغ بر ۲۶ کیلوگرم در سال برسیم.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با تاکید بر حضور فعال اتحادیه ها در هفتمین کنگره گفت: ما انتظار داریم اتحادیه‌ها حمایت و نقش فعال‌تری از خود در این کنگره نشان دهند.

این گزارش حاکیست؛ هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان از سوم تا پنجم دی به صورت حضوری و مجازی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج برگزار می‌شود.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید