بهراملو: همدان با دارا بودن زیرساخت‌های لازم، پایلوت بسیاری از طرح‌های کشاورزی در کشور است

پایگاه خبریDA1news; رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان یک استان مستعد در عرصه کشاورزی به شمار می‌رود به طوری که زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌ در این عرصه فراهم است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در نشست خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اشرافیت و خستگی‌ناپذیری حجت ‌الاسلام ربانی باعث خشنودی خانواده کشاورزی کشور است اظهار کرد: در استان همدان زمینه فعالیت کشاورزی‌ به خوبی فراهم است.

وی با تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به خاطر انتخاب همدان به عنوان نخستین میزبان سفر استانی افزود: وجود تعامل، روحیه همکاری و جهادی در خانواده کشاورزی استان زیرساخت مناسب برای فعالیت‌ها به حساب می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه‌ با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت بسیاری از طرح‌ها در سطح کشور مطرح است گفت: اگرچه در حوزه اقدامات علمی و اجرایی اثربخشی پس از سه سال مشهود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان کشاورزان، کارشناسان و مدیران همراهی دارد ادامه داد: نقشه راه کشاورزی استان نتیجه کار همه دست اندرکاران بوده است.

بهراملو با تاکید بر اینکه به دنبال تولید تصادفی و سنتی نیستیم خاطرنشان کرد: باید هدفمند فعالیت کرده و از وضع موجود به وضع مطلوب ارتقا یابیم همین طور باید روش را هدفمند شناخته و بر اساس سعی و خطا حرکت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه کشاورزی استان نشان می‌دهد در هر بخش و در هر نقطه استان به چه مقدار تولید نیاز داریم تصریح کرد: این اتفاق برای نخستین بار در کشور و در استان به نتیجه رسیده به نحوی که مراحل تولید در سال زراعی جدید بر این اساس آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر با بیان اینکه کشاورزان نیز بر رعایت الگوی کشت واقف هستند اظهار کرد: الگوی کشت، طرحی آب محور است و در آن تاکید شده که کشت کدام محصول کاهش و کدام محصول افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان نمونه کشوری ما نخبگان کشاورزی به شمار می‌روند افزود: کشاورزان خادمین به نظام و مردم هستند که نیتشان خدمت به مردم است از همین رو باید مسائل و مشکلات تلاشگران عرصه تولید را بشنویم و پیگیری کنیم.

بهراملو در ادامه از پیگیری‌های مستمر در استان همدان یاد کرد و گفت: به ارتباط دوستانه‌ای که با تولیدکنندگان داریم افتخار می‌کنیم چراکه باعث رسیدن به امنیت غذایی پایدار می‌شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم و تولیدکننده در خط مقدم این جنگ است ادامه داد: افرادی که سرمایه خود را در بخش تولید هزینه می‌کنند، قابل تقدیر هستند چراکه می‌توانستند در بسترهای دیگری سرمایه‌گذاری کنند و سود بیشتری به دست آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان با بیان اینکه همدان باید در همه حوزه‌ها رتبه نخست را داشته باشد خاطرنشان کرد: اتحاد و همدلی در مجموعه کشاورزی استان منجر به امنیت غذایی پایدار شده است.