در شیراز کشف شد؛ کارگاه تولید کود تقلبی در یک واحد مسکونی

پایگاه خبری Da1news: مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشف یک کارگاه تولید کود تقلبی در یک واحد مسکونی در مرکز شهر شیراز خبر داد و گفت: در این اقدام حدود ۵ هزار لیتر کود تقلبی کشف و ضبط شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا شیخ با اذعان به اینکه اقلام مکشوفه در حال بارگیری و انتقال به انبار مدیریت حفظ نباتات است، تصریح کرد: کود های تقلبی کشف شده به عنوان کود مایع نانو و با برند “تفتان شیمی ایران-دنیای پلیمر سوپر پاور” هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مواد تولیدی در این کارگاه بسته بندی شده و ظروف برچسب زده می شده است، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار عدد برچسب مواد کودی نیز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این مورد کشف، ضبط و پلمپ به دنبال بازدیدهای دوره ای و در راستای ساماندهی بازار نهاده های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی صورت گرفت، ابراز کرد: این اقدام با دستور مقام قضایی و با همکاری مدیریت حفظ نباتات و تعزیرات حکومتی عملیاتی شد.

او با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی تشکیل و به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهد شد، افزود: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه نهاده های کشاورزی با قوت دنبال می شود و هر گونه محصول نا متعارف به طور دقیق بررسی و مبدا و مرکز تولید آن رصد خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *