افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

پایگاه خبری Da1news:  شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۰بهمن‌ماه) با ۲ هزار و ۵۰۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شاخص هم‌وزن با پنج هزار واحد کاهش به ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۹۷۲ واحد افت به ۲۸۵ هزار و ۳۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک‌هزار و ۷۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۳۴۴ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۶۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۴۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۳۵ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۵۵۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۵۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۲۶ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۹۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۶۰ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۷ هزار و ۹۱۱ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر)، سیمان ساوه (ساوه)، داروسازی دانا (ددانا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، قاسم ایران (قاسم) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و اعتباری ملل (وملل) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *