استاندار مازندران: کارهای اقتصادی مشارکتی در روستاها افزایش یابد/ تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی تاکید شد

پایگاه خبری DA1news: استاندار مازندران با تاکید بر تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران، گفت: با توجه به ظرفیت ممتاز آب و خاک مناطق بکر استان، نقش دهیاران در رونق تولید و اشتغال پایدار بسیار مهم و کلیدی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در ادامه بیستمین سفر شهرستانی به محمودآباد در بازدید از واحدهای تولیدی گل و گیاه در این شهرستان افزود: در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که کارهای اقتصادی مشارکتی در روستاهای مازندران افزایش یابد.

وی اظهار داشت: روستای “وازیک” در شهرستان محمودآباد یک الگوی موفق و مناسب در اجرای طرح تولیدی گل و گیاه در قالب مشارکت اهالی روستا است.

حسینی پور با بیان این که روستاهای مازندران اراضی حاصلخیزی در اختیار دارند، ادامه داد: تمامی روستاهای این استان باید به کارگاه تولید و اشتغال تبدیل شوند که نقش دهیاران در این زمینه بسیار برجسته است.

استاندار مازندران گفت: در شهرستان محمودآباد گیاهان صادراتی بسیار کیفی تولید می‌شود که این ظرفیت برای مازندران ارزشمند است.

تاکید بر تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران

مقام عالی دولت در مازندران، با ذکر این مطلب که در گذشته به زیر ساخت صادرات گل و گیاه این استان کم توجهی شد، بیان داشت: با ورود بخش خصوصی و کمک دولت صادرات گل و گیاه از مازندران باید رونق گیرد.

به گزارش ایرنا، گلنگ زنی خط انتقال برق چهار و ۶ مداره محمودآباد به رویان به طول ۴۲ کیلومتر و ۱۸۶ کیلومتر مدار به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال، کلنگ زنی مسکن ملی ۴۴۰ واحدی محمود آباد، افتتاح پل گردشگری عابر و کلنگ زنی پل گردشگری ساحلی، بازدید از واحدهای تولیدی گل و گیاه ۹۲ هکتاری از جمله برنامه های بیستمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به محمود آباد است.

نشست با دهیاران و شورای اسلامی ۸۵ روستای شهرستان محمود آباد در عبدالله آباد، جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به همراه برگزاری جلسه شورای اداری استان مجموع برنامه های این سفر شهرستانی مقام عالی دولت در مازندران است.

منبع: ایرنا