عملیات بیمه گری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی آغاز شد

پایگاه خبری DA1news: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عملیات بیمه گری محصولات باغی در سطح استان با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی آغاز شد.

به گزارش  اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، عبداله فتح اله زاده در این زمینه با تاکید بر بالا بردن سطح بیمه و ترویج فرهنگ آن در بین کشاورزان افزود: در سال زراعی گذشته تعداد ۱۹۸ هزار و ۱۱۰ هکتار از محصولات زراعی و ۱۵ هزار و ۲۹۵ هکتار از محصولات باغی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتتند.

و ی با بیان اينکه روند بیمه محصولات زراعی در سال زراعی همچنان ادامه دارد، گفت: تحقق اجرای برنامه‌های الگوی کشت و کشت قراردادی که از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است با توسعه بیمه امکان‌پذیر است.

فتح اله زاده با بیان اینکه تغییر شرايط اقلیمی و آب و هوایی ، امکان افزایش خسارت به محصولات کشاورزی را افزایش می دهد، افزود: توسعه بیمه به عنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغالزایی، ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران منطقه بسیار مهم است.

وی گفت: میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی اعم از ( زراعی، باغی، دام و طیور، …) بیش از ۱۹ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ است.