پرورش خبر داد: اجرای طرح جهش تولید در ۳۲۹ هزار هکتار از اراضی دیم استان همدان

پایگاه خبری DA1news: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه برنامه امسال جهش تولید در ۴۳۷ هزار هکتار از اراضی استان تعریف شده است گفت: ۳۲۹ هزار هکتار از این میزان کشت شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرام پرورش با اشاره به اینکه طرح جهش دیمزارها برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست اظهار کرد: هدف اصلی طرح افزایش تولید در اراضی دیم است.

وی با بیان اینکه تبدیل اراضی آیش به آیش سبز نیز از اهداف طرح به شمار می‌رود افزود: محصولات جدیدی همچون دانه‌های روغنی، گياهان دارویی، نباتات علوفه‌ای و حبوبات در اراضی آیش کشت می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه برنامه امسال جهش تولید در ۴۳۷ هزار هکتار تعریف شده است یادآور شد: ۳۲۹ هزار هکتار از این میزان کشت شده است.

وی در ادامه به برنامه کشت طرح جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: ۲۳۷ هزار هکتار گندم، ۸۷ هزار هکتار جو، ۲۶ هزار هکتار نخود، ۱۷ هزار هکتار عدس، ۴۴ هزار هکتار دانه‌های روغنی، ۲۴ هزار هکتار نباتات علوفه‌ای و ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

پرورش خاطرنشان کرد: این برنامه تا پایان سال زراعی تدوین شده به طوری که برخی از محصولات به صورت انتظاری و بهاره کشت می‌شود تا مجموعه کشت‌های طرح جهش تولید در دیمزارها تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح از کارشناسان نظام مهندسی و کارشناسان جهاد کشاورزی بهره‌مند شدیم اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای همچنین بهره‌گیری از برخی خدمات به صورت یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان تاکید کرد: تاکنون ۱۵.۶ میلیارد تومان اعتبار از بانک ملی در راستای خرید دستگاه‌های مورد نیاز طرح جذب شده است.