همایش بانک وبیمه کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش DA1news: همایش بانک وبیمه کشاورزی استان خراسان رضوی با حضور رئیس سازمان ، مدیر شعب بانک کشاورزی استان ، قائم مقام صندوق بیمه کشاورز ی کشور ، معاونت ها و مدیریتهای ستادی سازمان و جمعی از کارشناسان بانک کشاورزی روز ۱۵ دیماه در تالار جلسات برگزارشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت : برای بیمه های خصوصی شرایط و مشوق های لازم جهت ورود به بیمه بخش کشاورزی وجود ندارد .

غلامرضا قنبری افزود: قطعا باید به دنبال راهکارهای پوشش بیمه ای برویم که فضای رقابتی را ایجاد کند و بقیه کارگزاریهای بیمه هم در بحث بیمه کشاورزی مشارکت داشته باشند .

وی گفت: تناسب  حجم کار در زراعت ، باغبانی ، دامپروی ، و شیلات در رابطه با بیمه و مولفه هایی که به آن اختصاص پیدا می کند ، نظر کشاورزان و دامداران را تامین نمی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر سوق دان یارانه ها  در بخش کشاورزی به سمت بیمه ، عنوان کرد: ما  برای چند محصول طرحی را  تهیه می کنیم که مبتنی بر الگوی این  طرح ، روی بیمه درآمد کار شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور هم در این جلسه گفت: هیچ کسی به اندازه مقام معظم رهبری برای نقش بیمه  کشاورزی ارزش قائل نشده است و تنها کسی که از خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی دفاع کرد شخص مقام معظم رهبری است.

علیرضا آل امین افزود: تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال 1401 برروی حمایت از بخش کشاورزی یعنی حمایت از استقلال کشوربوده و بیمه کشاورزی حامی استقلال و امنیت و سلامت غذایی کشور است.

وی گفت :ایران تنها کشوری که در آن بیمه طیور  به خاطر سلامت مردم اجباری است که این موضوعات باید تبیین شود. .

وی بیان کرد: بانک و بیمه متعلق به جهاد کشاورزی است و ما خود را زیر مجموعه آن میدانیم و در خدمت جهاد هستیم.

 قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به اینکه ما برای وگذاری اختیار به استانها هیچ مقامتی نداریم اظهار داشت: باتوجه به مقام خراسان رضوی در تولید زعفران طی صورتجلسه ای مقرر خواهد شد که بعنوان نمونه  تعیین غرامت محصول زعفران و تعیین پرداخت آن به عهده ستاد بیمه استان باشد که بعدا این روش  در استانهای دیگر نیز  اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *