هشدار کاهش شعاع دید و کیفیت هوا در ۶ استان تا روز شنبه

پایگاه خبری DA1news: هواشناسی با صدور هشدارهای نارنجی ضمن اعلام تداوم رگبار و تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از کاهش کیفیت هوا و احتمال سقوط درختان در سیستان‌و بلوچستان، خراسان، سمنان، قم و ۲ استان دیگر در پی وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک طی امروز در شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال اصفهان خبر داد.

فردا شنبه نیز در شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان، همین شرایط آب و هوایی حاکم است.

روز یک‌شنبه نیز در شمال سیستان‌و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، قم، نیمه شمالی و شرقی اصفهان باد شدید تداوم دارد.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

هواشناسی به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.

همزمان در هشدار نارنجی دیگری، هواشناسی از ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی طی امروز خبر داده است.

هواشناسی از رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ خبر داده و اعلام کرده است: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

هواشناسی همچنین در هشدار زرد، از وزش باد نسبتا شدید طی امروز در یزد، نوار شرقی کرمان، البرز، تهران، کرمانشاه، ایلام، بوشهر و نوار غربی خوزستان خبر داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *