رشد ۳۳ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی برای سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری Da1news: معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۳۳ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمود کریمی بیرانوند در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی، اظهار داشت: طبق قانون مشاغل خانگی مصوب ۱۳۸۹ هر ساله بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان تسهیلات مورد نیاز حوزه مشاغل خانگی را تعیین کرده و توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته برای ۱۴۰۱ سه هزار میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد جذب داشته‌ایم و امسال در تعامل با بانک مرکزی ۳۳ درصد رشد تسهیلات را شاهد هستیم و این رقم به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و از تسهیلات تکلیفی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبق توافقی که بانک مرکزی صورت گرفته است در صورتی که تا پایان مهرماه حدود ۷۰ درصد تسهیلات توسط متقاضیان مشاغل خانگی جذب شود در مهر و آبان ماه منابع جدید هم برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود

وی با بیان اینکه در مرحله اول چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است گفت: این رقم نسبت به دولت‌های گذشته بالاترین رقم تسهیلات مشاغل خانگی بوده است.

کریمی بیرانوند بیان داشت: تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به عملکرد سال گذشته استان‌ها و ظرفیتی که استان‌ها در مشاغل خانگی دارند، در نظر گرفته می‌شود از این رو همه استان‌ها افزایش پرداختی تسهیلات را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از استان‌ها ظرفیت بالا و عملکرد بیشتر در حوزه مشاغل خانگی دارند که تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنند در حالی که برای همه استان‌ها مبلغ تسهیلات را افزایش می‌دهیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان تسهیلات پرداختی را برای هر فرد متقاضی مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای افراد پشتیبان که حدود ۴۰ نفر را تحت پوشش برای تولید و عرضه محصولات و تولیدات قرار می‌دهند، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، چهار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بر توسعه کمی و کیفی پشتیبان است تا شاهد شکل‌گیری شبکه‌های مشاغل خانگی از تولید تا عرضه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *