مهدی صادقی خبر داد: افزایش 15 درصدی تولید کلزا در فارس

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افزایش 15 درصدی تولید کلزا در این استان خبر داد و گفت: با پایان عملیات برداشت این دانه روغنی، میزان خرید این محصول نسبت به سال قبل هزار تن افزایش دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی صادقی با اذعان به اینکه کار برداشت کلزا در این استان از نیمه فروردین ماه تا اواخر تیر ماه ادامه داشته است، تصریح کرد: بیش از 8036 تن دانه روغنی کلزا تحول مراکز خرید دولتی و خصوصی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری 4531 هکتار از مزارع کلزا در 22 شهرستان استان فارس به مرحله برداشت رسیده اند، اظهار کرد: عملیات برداشت با استفاده از 56 دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا در کنترل ریزش این دانه روغنی در زمان برداشت بسیار اثر گذار است، ابراز کرد: این اقدام در کاهش قابل ملاحظه در ریزش محصول موثر بوده است.

او؛ با بیان اینکه در سال جاری هر کیلوگرم دانه کلزا به قیمت 300 هزار ریال خرید تضمینی شده است، اضافه کرد: تعداد 20 مرکز خرید توسطه اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان فارس با تجهیزات کافی در سطح استان دائر بود و کار خرید را انجام داده است.

صادقی با تاکید بر نقش گیاه کلزا به عنوان یک تناوب مناسب با غلات و افزایش عملکرد این مزارع در کشت بعدی، افزود: افزایش و توسعه کشت و تولید کلزا در کاهش وابستگی به تامین روغن خوراکی به خارج از کشور اهمیت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *