جاوید عباسی: سموم و سایر نهاده های کشاورزی را با نسخه گیاه پزشکی از فروشگاه های مجاز تهیه کنید

پایگاه خبری Da1news: مدیر حفظ نباتات استان فارس از پلمپ یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی بازدیدهای دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمپ شد.
جاوید عباسی تصریح کرد: از کارگاه مذکور بیش از دو تن مواد همراه تولید سموم شیمیایی، یک تن کود سولفات آمونیوم تقلبی و یک تن کودهای عرضه خارج از شبکه و ادوات و دستگاه های بسته بندی و لیبل زنی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع گردید،افزود: همچنین در بازدید از باربری های شهرستان شیراز تعداد ۱۰ کارتن حاوی ۱۲۰ کیلوگرم سم اکسی کلرورمس تقلبی منتسب به یکی از شرکت های تولید کننده داخلی کشف و جمع آوری شد.

او با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده های غیر مجاز برخورد خواهد شد، اظهار کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.

عباسی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *