جبرئیل برادری اعلام کرد:  طرح کشاورزی قراردادی در سطحی معادل 40 هزار هکتار اجرایی شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طرح کشاورزی قراردادی در سال زراعی 1402-1401 در سطحی معادل 40 هزار هکتار اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری با اشاره به سطح زیرکشت گندم آبی استان تهران گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر 47 هزار هکتار گندم آبی و حدود هزار هکتار گندم دیم را داشتیم که در مجموع بالغ بر 48 هزارهکتار از مزارع استان تحت کشت گندم قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از تأمین و تدارک بالغ بر 3000 تن بذر غلات با هدف افزایش استفاده از بذور استاندارد در سطح استان خبرداد.

وی ادامه داد: علی رغم محدودیت در منابع آبی، تولید گندم استان بالغ بر 220 هزار تن برآورد می شود که از این میزان در حدود 133 هزار تن تحویل شبکه دولتی شده که نسبت به سال گذشته 42% رشد داشته است .

برادری تصریح کرد:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در آستانه سال زراعی جدید گفت: در راستای اجرای بهینه برنامه ها و طرح های پیش بینی شده در طرح پایداری تولید محصولات استراتژیک برای سال زراعی 1403-1402(که تا حدود یک ماه دیگر آغاز می شود) با برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته فنی بذر استان تهران بالغ بر 3000 تن بذر غلات ( گندم و جو) جهت کشت در سال زراعی 1403-1402 در اختیار زارعین قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به این ترتیب ضریب استفاده از بذور استاندارد در سطح استان افزایش خواهد یافت.

برادری تاکید کرد: این میزان بذر (دارای لیبل) علاوه بر تولید داخل از طریق سایر منابع موجود تأمین شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال از طریق شرکت های تولید کننده بذر و شبکه کارگزاری مجاز توزیع خواهد شد.