کارگاه‌های آموزشی هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی در استان همدان برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ کارگاه آموزشی با حضور محققان در راستای طرح جهش تولید در دیم‌زارها به منظور کشت گياهان علوفه‌ای، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در اراضی آیش برگزار شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی رستمی با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیم‌زارها مسأله کشت در تناوب با گندم دیم دیده شده است اظهار کرد: در برنامه ریزی ذیل این طرح، اقدامات لازم به منظور ترویج کشت محصولاتی چون گیاهان علوفه‌ای، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در تناوب با گندم دیم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی به منظور آگاه سازی بهره برداران به تناسب فصل کشت محصولات مختلف برگزار می‌شود افزود: دو هفته متوالی دو ویژه برنامه در قالب هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی با حضور محققان امور کشاورزی برگزار شد.

رستمی تأکید کرد: در این کارگاه‌های آموزشی، تبدیل آیش زرد به آیش سبز بر اساس طرح جهش تولید در دیم زارها با عنوان کشت محصولات جایگزین آیش مطرح شد.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته کارگاه هفته انتقال یافته‌ها با موضوع کشت گیاهان علوفه و با حضور دو محقق از موسسه تحقیقات دیم کشور برگزار شد و مباحثی چون جیره غذایی دام و علوفه مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در این هفته کشت دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آخرین یافته‌های تحقیقاتی به اشتراک گذاشته شد.

وی در ادامه تأکید کرد: کشاورزان از این کارگاه‌های آموزشی که گامی موثر در راستای ترویج تبدیل آیش زرد به آیش سبز به شمار می‌رود، به خوبی استقبال کردند به طوری که حدود ۵۰۰ نفر از کشاورزان و کارشناسان از این دو دوره حضور داشتند.

رستمی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها عوامل موثر و درگیر در حوزه کشت حضور دارند و تلاش شده یک آگاهی همگانی در این حوزه در جامعه کشاورزی استان ایجاد شود.

وی در دیگر بخش تأکید کرد: کارگاه هفته انتقال یافته‌ها بر مبنای فصل کشت محصولات مختلف و در راستای زمان‌های مناسب برگزار می‌شود تا بهره‌برداران بتوانند با به کار گیری آخرین یافته‌ها میزان بهره‌وری را افزایش و در نگهداری و حفاظت خاک و آب با موفقیت بیشتری عمل کنند.