فعالیت های به زراعی و به نژادی موجب افزایش 30درصدی در تولید می شود

پایگاه خبری DA1news: مهندس شهرام شاهین فر گفت: بذور به عنوان یکی از نهاده های مهم در کشاورزی است که ارزش بسیار زیادی در حصول عملکرد در واحد سطح می شود و فعالیت های به زراعی و به نژادی در این راه باعث افزایش 30درصدی در تولید می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، این محقق کشاورزی و دامداری گفت: استفاده از بذور اصلاح شده و به روز، تاثیر بسیار بالای در تولید دارد و ما با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر سازمان تات و همچنین استفاده از آخرین دستاوردها و یافته های علمی موسسه و بکارگیری این یافته ها در مزارعی تحقیقاتی و نمایشی توانسته ایم با نظارت و رصد عملکرد بذوری که در این مزارع کشت شده اند، بر تحقیقات انجام شده، صحه گذاشته و مهر تایید بزنیم.

شاهین فر  افزود: با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی و تنش های آبی که منجر به خشک و نیمه خشک شدن مناطق کشور شده است، استفاده از بذور اصلاح شده ای که نسبت اقیلم های مختلف اصلاح و تهیه شده است، می توانیم در تولید این محصولات عملکرد بالایی را به دست بیاوریم.

این محقق اداه داد: در واقع کار ما در مزارع تحقیقاتی و نمایشی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، تایید عملکرد بذور و یافته علمی موسسه و انتقال این یافته های به کشاورزان است.

وی افزود: به نوعی با انتقال یافته های صورت گرفته به کشاورزان کشور انتقال و استفاده کلان و در سطح بالا را سهل و آسانتر می کنیم.

 

ویدئو کامل این گزارش را در کانال آپارات DA1news.com ببینید: