کارگاه آموزشی ترویجی ایجاد باغچه های خانگی و تغذیه سالم

پایگاه خبرDA1news: آموزش و ترویج کشاورزی اصلی ترین محور در تولیدات کشاورزی و ترویج آن در مدارس نیز زیرساختی ترین نوع آموزش بشمار می رود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، استان اصفهان یکی از استانهای پیشرو در کشاورزی بوده و در ده های متمادی با استفاده از سیستم های نوین آموزشی و همچنین بکارگیری تکنولوژی های نوین چه در صنعت کشاورزی و چه استفاده از سیستم های نوین آبیاری همواره حرفی برای گفتن دارد.

بر همین اساس و به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان آران و بیدگل در راستای تولید محصول سالم با همکاری تسهیلگر فعال خانم محمدی، خانه بهداشت و مساعدت مدرسه دخترانه برکت روستای محمدآباد در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه۱۴۰۳ کارگاه آموزشی تغذیه سالم و ایجاد باغچه های خانگی (سبزیکاری) با حضور سرپرست اداره ترویج وآموزش، مددکاران، تسهیلگران، زنان روستایی و دانش آموزان با تدریس خانم قنایی کارشناس شبکه بهداشت روستای محمدآباد وخانم مهندس علیپور کارشناس ترویج شهرستان در محل مدرسه دخترانه برکت روستای محمدآباد برگزار شد.

در این کارگاه ابتدا خانم قنایی در خصوص تغذیه سالم، اهمیت مصرف سبزیجات، خواص و ویتامین های موجود در سبزیجات، میزان مصرف روزانه، تغذیه سبزیجات در سنین مختلف به خصوص میانسالی و استفاده از آب های سالم در کشت سبزیجات و… توضیحاتی ارائه نمود و در ادامه خانم مهندس علیپور درخصوص تهیه بستر و نحوه کوددهی، نحوه کاشت، روش های کاشت، زمان کاشت، عمق کاشت، نحوه آبیاری و زمان مناسب آبیاری، برداشت سبزیجات و..‌‌.. نکاتی را بیان کرد.

سپس افراد شرکت کننده با نحوه آمادسازی بستر کاشت سبزیجات و آبیاری به صورت عملی آشنا شدند، ضمناً مقداری بذر بصورت رایگان بین فراگیران توزیع شد.