دکتر زمانیان عنوان کرد: بخش تحقیقات غلات در خط اول تأمین امنیت غذایی قرار دارد

پایگاه خبری DA1news: رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، در گردهمایی سالیانه برنامه‌ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی کشور، افزایش تولید گندم و جو را حاصل تلاش محققان و اندیشمندان بخش تحقیقات غلات دانست و گفت: بخش تحقیقات غلات در خط اول تأمین امنیت غذایی کشور قرار دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر؛ دکتر زمانیان با تأکید بر جایگاه بخش تحقیقات غلات با قدمت بیش از 90 سال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های تحقیقاتی، اظهار داشت: بخش تحقیقات غلات در خط اول تأمین امنیت غذایی کشور قرار دارد.

زمانیان اظهار داشت: معرفی ارقام پر محصول گندم و جو، ارقام مقاوم به بیماری‌های غلات ازجمله بیماری زنگ گندم، صرفه‌جویی در مصرف قارچ‌کش‌ها ، همچنین معرفی ارقام اصلاح‌شده متحمل به تنش های خشکی (منجر به بهره‌وری مصرف آب تا 25 درصد از شرایط معمول ) از دستاوردهای این بخش تحقیقاتی است.

وی بر بهبود کیفیت گندم نان از طریق افزایش میزان پروتئین ذخیره‌ شده در گندم نان و تولید هسته‌های اولیه بذور از دیگر دستاوردهای بخش تحقیقات غلات اشاره کرد.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، بر نقش بخش تحقیقات غلات بر اثر بخشی فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه از طریق معرفی و انتقال 44 فناوری و رقم اصلاح‌شده غلات به بخش خصوصی تأکید کرد.