اختصاص کود یارانه ای به محصولات کشاورزی الگوی کشت اصفهان

پایگاه خبری DA1news: کودهای یارانه ای فقط به محصولات کشاورزی الگوی کشت در سطح استان اصفهان اختصاص میگیرد
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان از اختصاص کودهای یارانه ای فقط به محصولات کشاورزی الگوی کشت در سطح استان اصفهان خبرداد.
مهندس فریدون صفایی با اعلام این مطلب افزود: به تمامی محصولات کشاورزی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به عنوان الگوی کشت تعیین شده اند کودهای یارانه ای پایه پرمصرف شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه اختصاص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بالای استفاده از کودهای پایه پرمصرف در بخش کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه در تغذیه گیاهی افزود از ابتدای سال 1402تا پایان مهرماه 55000 تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی استان تامین گردیده است .
وی همچنین با اشاره به تامین و توزیع تمامی کودهای کشاورزی یارانه ای موردنیاز در استان افزود در حال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مراکز جهاد کشاورزی، براساس ضرورت های منطقه و با صدور حواله الکترونیک نسبت به توزیع کودهای کشاورزی موردنیاز کشاورزان از طریق شبکه توزیع خصوصی و تعاونی تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدام می نمایند.