ساماندهی اقدامات پژوهشی و آموزشی سازمان تات در راستای امنیت غذایی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، امنیت غذایی پایدار را از منظر ارزش‌های بنیادین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حقوق فرد و جامعه دانست و گفت: زیربنای دستیابی به امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور؛ امنیت غذایی پایدار است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این که کشور نیازمند یک انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی است، گفت: در این راستا سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با سرلوحه قرار دادن شعار سال مقام معظم رهبری (۱۴۰۲) و تکیه بر شعار سازمان “دانش‌بنیان، بهره‌ور و پاسخگو”، چشم‌انداز تحقق امنیت غذایی پایدار را با رویکرد نظام نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی دنبال می‌کند.
وی افزود: ماموریت استقرار نظام نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی با راهبردهای دانش‌بنیان کردن مجموعه فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش ثروت و اقتدار ملی، تلاش مضاعف در مدیریت حفظ و نگهداری منابع پایه، برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی، برنامه‌ریزی برای آموزش تربیت کشاورزان آینده و تدوین طرح‌های آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف در سازمان تات فراهم شده است.
خیام‌نکویی با تأکید بر ارتقای دانش، مهارت، تجزیه، تحلیل و سرعت تصمیم‌گیری توسط مدیران به‌ویژه مدیران راهبردی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تصریح کرد: کلیه موسسات و واحدهای تابعه و وابسته سازمان تات در راستای اثربخشی هرچه بیشتر در حل چالش‌های فراروی بخش کشاورزی باید تمام اقدامات پژوهشی و آموزشی و ترویجی خود را ساماندهی و هدایت کنند.
وی مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی را در حوزه تولید و پس از تولید، حوزه‌های منابع پایه، منابع انسانی و حکمرانی کلان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دانست.
رئیس سازمان تات، ابلاغ نخستین سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی توسط ریاست جمهوری را راهبردی برای طی مسیر ده‌ساله به‌سوی امنیت غذایی پایدار برشمرد.