سازمان تات، تولیدکننده 98/5درصد بذور مورد نیاز كشور است

پایگاه خبری DA1news: معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در جمع روسای مراکز تحقیقاتی و آموزشی منطقه چهار کشور، در اهمیت و جایگاه سازمان تات گفت: در راستای قطع وابستگی 98/5 درصد بذور مورد نیاز کشور توسط سازمان تات تولید می‌شود.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی با شرکت در گردهمایی روسای مراکز تحقیقاتی و آموزشی منطقه چهار کشور، در اهمیت و جایگاه سازمان تات گفت: در راستای قطع وابستگی 98/5درصد بذور مورد نیاز کشور توسط سازمان تات تولید می‌شود وی افزود: بزرگترین شبکه دانش کشور در سازمان تات است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی ضمن بیان این نکته که در کشور‌های درآمد متوسط عمده سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی بر عهده دولت است فرمود: در کشور ما بخش خصوصی در بحث تولید دانش و دانش بنیان (در قالب شرکت‌های دانش بنیان) در حال توانمند شدن است.

همچنین وی جهت حل مسائل بخش کشاورزی بر تعامل بین سازمان تات و وزارت علوم با جهت دهی اجرای رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی بر اساس اولویت‌های اعلام شده از طرف سازمان تات تاکید کرد.

شایان ذکر است این گردهمایی با حضور روسای مراکز خوزستان، صفی آباد-دزفول، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و ایلام به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در اهواز برگزار شد.