در گیلان تاکید شد؛ لزوم هماهنگی و انضباط بیشتر در تدارک و توزیع سموم شیمیایی

پایگاه خبری DA1news: همایش و گردهمایی بزرگ کارشناسان حفظ‌نباتات و کارشناسان مسئول داروخانه‌های گیاه‌پزشکی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، این همایش با حضور بیش از دویست نفر از مدیران مسئول داروخانه‌های گیاه‌پزشکی سراسر استان، کارشناسان و معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارشناسان مسئول حفظ‌نباتات ستاد و شهرستان‌های استان، کارشناسان مرتبط حفظ‌نباتات در شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی. در محل آمفی‌تئاتر معاونت آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد.

مهندس غیاثی؛ مدیر حفظ‌نباتات و خانم مهندس علی‌پور؛ کارشناس مسئول مدیریت حفظ‌نباتات استان در خصوص مسائل مختلف گیاه‌پزشکی استان، لزوم هماهنگی و انضباط بیشتر در تدارک و توزیع سموم شیمیایی، و سایر موارد مرتبط به ایراد سخن پرداختند.

بر اساس این گزارش، مقرر است این گردهمایی و همایش در سه هفته‌ی متوالی؛ روزهای سه‌شنبه برگزار شده و به مسائل روز گیاه‌پزشکی پرداخته شود.

در این گردهمایی نیز همچون بسیاری از جلسات اخیر، به موضوع آفت قرنطینه‌ای برگخوار پاییزه، نحوه‌ی شناسایی و ردیابی آن، و چگونگی خسارت آن در محصولات مختلف اشاره و تاکید گردید.