افتتاح آمادگاه مبارزه با آفات گیاهی جنوب شرق کشور

پایگاه خبری Da1news: آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان، حسین رنجبراقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور  در آیین افتتاح آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در ایرانشهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و مرزهای طولانی در بخش‌های مختلف کشاورزی در آسیب و مخاطره است، تجهیز آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق در ایرانشهر در اولویت سازمان حفظ نباتات کشور است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می‌شود به طوری که در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: همچنین مرزهای وسیع گسترده آبی و خاکی، این استان را تبدیل به یکی از مبادی مهم ورود محصولات کشاورزی به کشور کرده که می‌تواند در کنار قابلیت‌های بی‌مانند مخاطرات زیستی را برای بخش‌های مختلف کشاورزی برای کشور به همراه داشته باشد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این استان همچنین یکی از کانون‌های دایمی ملخ صحرایی در کشور به شمار می‌رود که سبب شده این سازمان برای مقابله با مخاطرات زیستی این منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رنجبراقدم افزود: در این راستا آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید تا به عنوان یک مرکز اورژانسی برای مقابله با تهدیدات احتمالی باشد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز نه تنها برای استان سیستان و بلوچستان بلکه برای کل کشور الزامی بود از این رو ضروری است همچنان برای تجهیز بیشتر آن، این سازمان اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه بخش کشاورزی اولویت مهم این استان است، گفت: با توجه به اینکه مردمی‌سازی کشاورزی مهمترین نقش را در رشد تولید دارد حمایت از بخش خصوصی به ویژه کشاورزان از اولویت‌های این استان بشمار می‌رود.

محمد کرمی با بیان اینکه سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری است. تاکید کرد: با تمام توان آماده حمایت از کشاورزان سیستان و بلوچستان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *