درآمد 300 میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان و فناور در خراسان رضوی

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از درآمد 300 میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان و فناور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ، مسعود نجفی در دیدار با مدیران عامل شرکت های فناور و دانش بنیان کشاورزی استان اعلام کرد: شرکت های فناور و دانش بنیان از ابتدای سال جاری موفق به کسب درآمد 300 میلیارد ریالی شده اند.

مسعود نجفی در ادامه ضمن اشاره بر ایجاد اولین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در سال 1401 در این مرکز ادامه داد: از زمان تاسیس این دهکده تاکنون 75 شرکت فناور و دانش بنیان در این دهکده مستقر و به تولید محصولات فناورانه مشغول هستند . رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال 1401 در مجموع 220 میلیارد ریال فروش شرکت های فناور و دانش بنیان بوده است که این میزان در سال جاری با افزایش حدود 50 درصدی به 300 میلیارد ریال رسیده است .

مسعود نجفی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده و تسهیل فرآیند جذب شرکت های فناور سعی نموده ایم مشکلات حوزه کشاورزی استان را از طریق دانش فنی موجود در این شرکت ها مرتفع نماییم . نجفی ادامه داد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی و دانش بنیان، تمام تلاش خود را مبنی بر این هدف بکار خواهیم بست تا مشکلات کشاورزی استان را از این طریق حل نماییم

. رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی در پایان با اشاره به تعدادی از طرح های تحقیقاتی این مرکز اظهار امیدواری کرد:تولیدات حاصل از این شرکت ها با افزایش انتقال دانش به حوزه بهره برداران کشاورزی افزایش یافته و خاطرنشان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی از دو دستگاه جدید در حوزه کشاورزی دانش بنیان که نتیجه فعالیت جوانان نخبه ایران اسلامی می باشد، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات انجام گیرد.