حسین رنجبراقدم: لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید محصول سالم

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان حفظ نباتات کشور، افزایش امنیت و اقتدار غذایی مطابق با استانداردهای موجود را از مهمترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: تولید محصول سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین رنجبراقدم در سفر یکروزه به استان زنجان در نشست با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی و حفظ نباتات این استان با بیان این که سلامت محصولات کشاورزی که از وظایف سازمان است، نقش بسیار مهم و موثری در حفظ بهداشت جامعه دارد، تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰ درصد مجوزهای فروش آفت‌کش‌ که توسط سازمان حفظ نباتات صادر شده است جزو آفت‌کش‌های کم‌خطر است.

وی اجرای مدیریت تلفیقی در حوزه حفظ نباتات با رعایت اصول پایش و پیش‌آگاهی مناسب را از مهمترین ماموریت‌های سازمان حفظ نباتات عنوان کرد و افزود: در خصوص کنترل بیولوژیک آفات، این سازمان حمایت‌های لازم در توسعه انسکتاریوم‌های عوامل موثر در کنترل بیولوژیکی را انجام می‌دهد.

مشاور رییس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این نشست در حوزه سلامت محصولات کشاورزی و تولید محصول سالم به اهمیت و لزوم اخذ QR CODE یا شناسنامه محصولات کشاورزی در صادرات و عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی تاکید کرد.

ایرج ملکی افزود: سامانه سماک به عنوان پنجره واحد مجوزهای الکترونیکی بخش کشاورزی است و تاکنون ۱۳ محصول در این سامانه بارگذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به اهمیت توجه به قانون افزایش و ارتقای بهره‌وری اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده بهینه انجام شود.

روح‌الله حسنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید محصول سالم تاکید کرد و بیان داشت: تولید محصول سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سازوکارهای مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *