کشاورز سلطانیه‌ای نمونه ملی در حوزه آبخیزداری مکانیک شد

به گزارش DA1news: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نعمت نیکزاد، ساکن روستای بوئین شهرستان سلطانیه به عنوان نمونه کشوری در حوزه آبخیزدار مکانیک انتخاب شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی جعفر بیات در مراسم تقدیر از نعمت نیکزاد، به عنوان نمونه کشوری در حوزه آبخیزدار مکانیک از روستای بوئین، شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک به‌سزایی به حفظ منابع‌طبیعی از جمله خاک می‌کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش اثرات سیل و افزایش نفوذ آب می‌شود، اضافه کرد: در طول دهه‌ها از سوی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان 29 دستگاه سد آبخیزداری و سه پارک آبخیز شهری احداث شده است.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه آبخیزداری در طول سال‌های گذشته شاهد انجام اقداماتی بودیم که شامل ساماندهی و حفاظت از حاشیه رودخانه در استان بوده ‌است.

در ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و ترویج استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی ما از آموزش، ترویج مشارکت‌های مردمی و کمک به افزایش اثربخشی در اجرای پروژه‌های محوری منابع‌طبیعی و آبخیزداری است، اظهار کرد: توجه به این امر می‌تواند ما را در مسیر تحقق اهداف موفق کند.

مریم مختاری، آموزش و مشارکت جوامع محلی و بهره‌برداران را اولویت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و به تبع آن اداره‌کل منابع‌طبیعی استان دانست و ابراز کرد: سعی می‌کنیم بتوانیم با بهره‌گیری از تجارب موفق و بیان نتایج از زبان خود مردم محلی، بیشترین اثربخشی را برای تأمین و بسط مشارکت و ایجاد ذهنیت مشترک در زمینه اهمیت مشارکت در بین جوامع محلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما نیز برای جلب مشارکت حداکثری باید نهایت تلاش و دقت خود را داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های این اداره‌کل در بخش آموزش و ترویج، عملیات بیولوژیک و توسعه پوشش گیاهی مناطق می‌تواند با مشارکت مردم انجام شود.

در پایان لوح تقدیر با امضای وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدال و تندیس سی و ششمین مراسم تقدیر از نمونه‌های کشوری به نعمت نیکزاد اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *