بیانیه اقوام ایرانی در مراسم جشن درختکاری

پایگاه خبری Da1news: نمایندگان اقوام ایرانی در بیانیه‌ای، مساعی و مشارکت خود را در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت اعلام کرده و از دولتمردان خواستند تا پایه‌های قانونی اجرای این طرح مردمی تقویت شود.

به گزارشاخبار وزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اقوام ایرانی با لباس بومی و محلی با شرکت در اولین روز جشن درختکاری بیانیه‌ای با عنوان «میراث ماندگار» صادر کرده‌اند که متن آن بدین شرح است:

بی‌گمان اقوام ایرانی سیمرغ دلبستگی‌ها و امیدهای این مرز و بوم پرافتخارند. ما نمایندگان این اقوام در ایامی که به رایحه بهاری وجود مبارک و باسعادت ولی‌عصر (عج) مزین است در این مکان جمع شده‌ایم تا با تاسی از تعالیم الهی، با تلاش و همتی که نزد ما ایرانیان است به مانند نیاکان خود که با خلق بوستان‌ها و نخجیرگاه‌ها هنرمندانه میراثی ماندگار آفریدند ضمن ستایش کوشش گذشتگان، مساعی و مشارکت خود را در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت به نمایش گذاریم.

ما می‌دانیم که مرز آرامش و خوشبختی ملت ما در گرو ایرانی سرسبز، ایرانی آباد، ایرانی پرتوان و ایرانی پرمهر است. ما اقوام ایرانی که کهکشان ذات و خاطرمان عشق به مام میهن است در فراسوی خیال و آرزوهای پاک‌مان متعهد می‌گردیم تا با مضرابی سرشار از سرور و غرور و غیرت ایرانی آیه سرسبزی و آبادانی را برای نسل های آینده به ارمغان آوریم.

ما می‌دانیم درخت سرمایه‌ای ارزشمند است و هنر ما پاسداشت منزلت خدمات بی‌دریغ درختان است. از دشت و تپه تا سیتغ کوه و صخره‌های سرزمین‌مان سفره وجود درختان و درختچه‌زارها و گیاهان علفی و پوششی را می‌گسترانیم تا سرود بلبلان بر شاخسارها، خرامان آهوان در دشت‌ها و آشیان شیران در بیشه‌زارها بر سرورمان بیفزاید. لطف الهی را شاکریم و همانگونه که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم می‌کاریم برای رفاه و آسایش آیندگان.

باور داریم پایداری سرزمین‌مان در گرو حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است. با تمام وجود در این راه می‌کوشیم و از مسوولان و نمایندگان‌مان می‌خواهیم در اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور به حمایت و حفاظت از منابع طبیعی و سلامت آبخیزهای کشور توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

ما می‌دانیم که سرزمین‌مان در کمربند خشک و نیمه‌خشک واقع شده است، می‌دانیم که شدیداً متاثر از پیامدهای تغییرات اقلیمی هستیم، می‌دانیم که باید برای صیانت از بستر حیاتمان تلاش کنیم، بلکه می‌دانیم برای تاب‌آوری نسبت به عوامل نامساعد اقلیمی، توسعه پوشش گیاهی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، لذا ضمن تشکر از دولت محترم در توجه عینی و عملی به بند یک سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش منابع طبیعی کشور مبنی بر ضرورت حفظ و توسعه پوشش گیاهی ایران عزیزمان، کماکان انتظار ما مردم از دولتمردان، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تقویت پایه‌های قانونی اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت است.

مطمئنیم که در مسیر پیشرفت و شکوفایی کشور با همدلی آحاد جامعه این گام مهم و زیبا را طی خواهیم نمود و چشمه‌ساری خواهیم شد از سفیران صیانت از سرسبزی و آبادانی سرزمینم ایران. تو پرتوی از آفتاب همیشه تابانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *