تولید بیش از 6600 تن محصولات گلخانه‌ای در كردستان/سطح گلخانه‌های استان دو برابر می‌شود

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 6 هزار و 883 تن محصول از37.7 هکتار سطح گلخانه استان تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به نقل از فارس پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: سطح گلخانه‌های استان37.7 هکتار است و سالانه 6 هزار و 883 تن محصول از این میزان سطح زیرکشت تولید و روانه بازار می‌شود.

وی توسعه گلخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی در کردستان ذکر کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، بیش از 90 درصد مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: با احداث و توسعه گلخانه‌ها ضمن کاهش تولید محصولات با نیاز آبی بالا با مصرف کمترین میزان آب بیشترین بهره‌وری را در تولید محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امسال 6 هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده است، افزود: در مجموع 118 واحد گلخانه صنعتی، کوچک مقیاس و تونل پلاستیکی در سطح استان وجود دارد.

به گفته اسکندری، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح گلخانه‌های استان در سال آینده به 2 برابر و تا پایان دولت هم به بیش از 200 هکتار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد هر هکتار گلخانه نیاز به 120 تا 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دراد، گفت: خیار، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، آلوئه‌ورا و گیاهان زینتی مهم‌ترین محصولات تولیدی گلخانه‌ای کردستان را به خود اختصاص داده که 70 درصد این محصول تولیدی به خارج از استان صادر و مابقی در بازار داخلی عرضه و مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: سنندج و دهگلان بیشترین سطح واحدهای تولیدی گلخانه‌ای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *