تا پایان سال ۸۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل می شود/ سند ۵۰ درصد اراضی کشاورزی صادر شده است

پایگاه خبری DA1news: مدیر کل حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اراضی کشور با رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی و صدور اسناد کشاورزی مردم گام موثری در این زمینه برداشته شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، محسن آشتیانی مدیر کل حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور در گردهمايي روسا و کارشناسان امور اراضی استان مرکزی بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به ۱۱ سال گذشته پیگیری‌های موثری واقع شده است. ۶۵ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و تا پایان سال این مقدار به ۸۰ درصد خواهد رسید و برای ۵۰ درصد اراضی کشاورزی صدور سند انجام شده است.

آشتیانی در ادامه بیان کرد: روزانه برای ۲۵۰ هکتار اراضی یکپارچه سازی انجام شده است که این میزان رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به گذشته داشته است.
وی با بیان اینکه برای ۵۸۰۰ مورد صدور مجوز انجام شده است افزود: برای ۲۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و غیر کشاورزی مجوزهایی صادر شده که این اقدامات ایجابی گامی موثر در ایجاد اشتغال و تولید هستند.
وی با تاکید بر اینکه برای زمین‌های کشاورزی مروجین باید با ترویج و فرهنگ سازی در مقابل تغییر کاربری اراضی کشاورزی و خرد کردن و ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود افزود: آگاهی و همراهی مردم در جلوگیری از این آسیب‌ها بسیار موثر است تا امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

بر اساس این گزارش، این گردهمایی که به مناسبت دهه فجر و به دعوت مدیر امور اراضی کشور انجام شد به صورت مشترک با مروجین امور اراضی شهرستان‌ها و با هدف هماهنگی و هم‌افزایی جهت رفع مشکلات و موانع و رفع ابهامات و به صورت پرسش و پاسخ با بیان دستاوردهای سازمان امور اراضی و اهداف و برنامه‌ها در مدت یک سال انجام شد.