حل مشکل فروکتوز مورد نیاز کارخانجات با تامین ذرت استاندارد انسانی

پایگاه خبری DA1news: مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از حل مشکل فروکتوز مورد نیاز کارخانجات صنایع غذایی با تامین ذرت استاندارد انسانی خبر داد.

«میثم جاهدی» افزود: پس از چند ماه بلاتکلیفی در روال اجرایی تخصیص سهمیه ذرت انسانی به صنایع فروکتوز که نیازمند تاییدیه سازمان غذا و دارو بود، این مشکل با تاییدیه و هماهنگی این سازمان و پیگیری‌های معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برطرف شد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنابراین با تاییدیه سازمان غذا و دارو سهمیه محموله‌های ذرت دارای استاندارد انسانی به کارخانجات صنایع غذایی تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: بنابراین با دستور معاونت توسعه بازرگانی سهمیه ذرت دارای استانداردهای انسانی به کارخانجات تخصیص داده شد و این کارخانجات می‌توانند سهمیه مربوطه را از سامانه بازارگاه تهیه و تامین کنند.

جاهدی ضمن تشکر از دغدغه های وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو گفت: سیاست قطعی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولیدکننده داخلی و مهمتر از آن مصرف کننده نهایی یعنی مردم است و اصلاح رویه تخصیص ذرت به صنایع مربوطه فروکتوز نیز در جهت حفظ سلامت مردم کشور بوده است.

وی افزود: امید است با تسریع در رویه تعیین شده مشکل صنایع غذایی که نیازمند فروکتوز ذرت هستند، برطرف شود.