لزوم ایفای نقش بهره وری سازمان تات در تمامی حوزه های بخش کشاورزی

پایگاه خبری DA1news:  دکتر خیام نکویی در جلسه شورای تحقیقات سازمان با تاکید بر لزوم ایفای نقش بهره وری سازمان تات با توجه به مسئولیت بهره وری در تمامی حوزه های بخش کشاورزی، دانش بنیان نمودن بخش کشاورزی توام با بهره وری را به عنوان یکی از مهم ترین محورهای راهبردی سازمان ، موسسات و مراکز تحقیقاتی تابعه دانست.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از روابط عممی سازمان تات، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تات افزود: باتوجه به اینکه تکلیف بهره وری در وزارت جهاد به این سازمان داده شده است انتظار می رود که همه موسسات هم بصورت حوزه ی تخصصی خود و هم بصورت اشتراکی با یکدیگر برای بهره وری برنامه و مشارکت و تعامل داشته باشند.
وی با اذعان بر اینکه سازمان تات خط مقدم پاسخگو بودن به حل مشکلات بخش کشاورزی است، گفت: مقام عالی وزارت از تات انتظار دارد بصورت تخصصی در حوزه های تحلیلی ورود نماید که با ارائه تحلیل ها از داده ها راهنما و نقش آفرین باشد و امروز مهمترین ماموریت سازمان افزایش بهره وری و دانش بنیان نمودن بخش کشاورزی است.

در این جلسه مریم حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گزارش جامع تحلیلی در حوزه برنج کشور را ارائه نمود و تاکید کرد: این چنین گزارش هایی می تواند به عنوان بستری برای برنامه ریزی های بعد باشد. وی در این گزارش توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و کشور آسیب به نهاده های اصلی کشاورزی آب و خاک و همچنین عدم آینده پژوهشی اشاره کرد.
دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات در این جلسه توجه به ایجاد و تولید داده های واقعی در حوزه تولیدات کشاورزی را به عنوان یکی از راهبردهای برنامه ریزی و رفع چالش در بخش کشاورزی دانست.
در این جلسه روسای موسسات به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات برای تقویت برنامه ریزی و گزارش های تحلیلی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *